MUNTSTAD is meer dan alleen mobiliteitspartner van FC Utrecht

Facebook
Twitter
LinkedIn

De komende jaren mag Muntstad zich dé Official Mobiliteitspartner van FC Utrecht noemen. ‘Bij Muntstad hechten we veel waarde aan wie we zijn, waar we vandaan komen en waar we naartoe willen. Ons vak is het aanbieden van creatieve en innovatieve mobiliteitsoplossingen in de meest brede zin. Met zo’n 350 man werken we er dagelijks aan om de beste in ons vak te worden. Als je verder en beter wil en ruim boven het gemiddelde uit wil steken, heb je daar – anno 2022 – een gelaagde blik voor nodig. Dan gaat het dus bijvoorbeeld ook over maatschappelijk rendement. En over omdenken, meedenken en doen denken’, zo geven Rolf Eeftink, Algemeen Directeur, en Edwin de Groot, Commercieel Directeur, aan.

HERNIEUWD CONTACT MET FC UTRECHT

Een paar jaar geleden is er een totaal nieuwe directie bij Muntstad gekomen. Als moderne organisatie hechten we veel waarde aan de aansluiting met bedrijven uit de regio. Om elkaar te inspireren en samen nóg beter en leuker te worden. Muntstad was al vele jaren lid van de Business Club van FC Utrecht. Zo was er tijdens een van de wedstrijden contact met Thijs van Es en Joost Broerse, beide werkzaam bij FC Utrecht, en zij vertelden dat ze op termijn op zoek waren naar een nieuwe mobiliteitspartner. Er volgden enkele verkennende gesprekken. Door corona kwam alles echter op een lager pitje te staan. Sinds de overname door Pon in 2020 kon Muntstad versnellen en groeide Muntstad uit naar een gezond bedrijf. Er werden plannen gemaakt en acties opgezet. Ook heeft Muntstad partijen om zich heen verzameld die de nodige expertise op het gebied van mobiliteit in huis hebben. Een mooi voorbeeld hiervan is Move, het centrale mobiliteitscentrum van Pon, in Amsterdam. Muntstad kan hierdoor bedrijven helpen met hun mobiliteitsvraagstukken voor nu en in de toekomst. Dit sloot naadloos aan op de wens van FC Utrecht. De draad van de gesprekken werd weer opgepakt en FC Utrecht heeft dat met beide handen aangrepen om vervolgens in een presentatie te laten zien waar FC Utrecht voor staat en waar de behoeftes liggen. Uit de presentatie werd duidelijk dat beide ondernemingen raakvlakken hebben.

RAAKVLAKKEN

In de presentatie kwamen de regionale betrokkenheid, ambitie en trots naar voren. Raakvlakken die voor Muntstad ook gelden.

Rolf Eeftink: ‘Als écht Utrechts bedrijf dragen wij de stad diep in ons hart. Logisch dus dat wij als werkgever en bedrijf de verantwoordelijkheid voelen om een maatschappelijke rol op ons te nemen binnen de regio. Dat doen we bijvoorbeeld door partijen met elkaar te verbinden. Die aansluitingen, gecombineerd met onze nuchtere nieuwsgierigheid, zorgen ervoor dat we steeds weer kiezen voor verbetering en vernieuwing. En daarmee is het niet klaar, want we blijven onszelf en elkaar uitdagen om te excelleren. Dat zien we ook bij FC Utrecht terug.’ Muntstad staat voor verbinden. Dat verbinden komt ook tot uiting in het logo. De M in het logo staat voor het kruisen van wegen. Utrecht ligt centraal in Nederland en is de plek waar de wegen van noord naar zuid en van oost naar west elkaar kruisen. Het verbindende karakter zie je ook terug in de merken Volkswagen en Audi. Volkswagen is een auto voor veel mensen in de maatschappij; de naam verwijst daar al naar. Ook heeft Volkswagen nauwe banden met de sport: sponsor van de KNVB en betrokken bij de Olympische Spelen. En daarbij, de rijder van de Volkswagen behoort met name tot de doelgroep die naar het stadion komt. Audi is meer een merk uit het premium segment. Audi loopt voorop op het gebied van technologische ontwikkelingen. Dat innoveren en vooroplopen is voor zowel Muntstad als FC Utrecht van belang. Muntstad gaat bij de invulling van het Official Partnerschap verder dan alleen het leveren van auto’s. Rolf Eeftink: ‘We dagen FC Utrecht uit om na te denken over mobiliteitsvraagstukken en actief na te denken over de CO2-footprint en -reductie.’

Edwin de Groot vult Rolf Eeftink aan: ‘We hebben FC Utrecht ook gevraagd om kritisch naar het wagenpark te kijken. Wij willen als mobiliteitspartner een meedenkende partner zijn en samen kijken hoe je efficiënter met vervoer en mobiliteit om kunt gaan.’ Het partnerschap brengt Muntstad nog meer. Zo gaan wij onderdeel uitmaken van FC Utrecht Next, het innovatieplatform van FC Utrecht. Muntstad wil graag samen met innovatieve bedrijven samenwerken en nieuwe ideeën ontwikkelen en op die manier het multimodale mobiliteitsvraagstuk aanpakken. ‘Wij hebben de kennis in huis en kunnen bedrijven helpen bij het verwezenlijken van hun mobiliteitsvraagstukken’, zo geeft Rolf Eeftink aan.

MAATSCHAPPELIJKE BETROKKENHEID

Muntstad is een bedrijf dat zijn diensten levert aan de inwoners en bedrijven in Utrecht en omgeving. ‘Een klant is meer dan iemand die een auto koopt. Mobiliteit, in welke vorm dan ook, is voor iedereen belangrijk. Ik vind het belangrijk om onze klanten de aandacht te geven die ze verdienen, ongeacht de auto die ze bij ons kopen of de dienst die ze van ons afnemen. Wij ontvangen uit de maatschappij en willen daarom ook teruggeven aan de maatschappij. Daarom gaan we met ingang van het nieuwe seizoen onze klanten uitnodigen voor de thuiswedstrijden van FC Utrecht. We hopen daarmee de betrokkenheid bij zowel FC Utrecht als Muntstad te vergroten. Muntstad is enorm trots op dit partnerschap en hoopt een positieve bijdrage te kunnen leveren aan mobiliteitsvraagstukken, niet alleen bij FC Utrecht, maar ook bij de aangesloten bedrijven bij de Business Club van FC Utrecht.’

VERBINDEN IS HET TOVERWOORD!

Benno van Leusden, één van de drie directieleden van Parts Express, blikt terug op het ontstaan van Parts Express. “Ons bedrijf bestaat officieel vanaf 1992.

11 vragen aan GASSAN

Voor onze vaste rubriek ’11 vragen aan…’ gaan we dit keer in gesprek met Benno Leeser (Chief Executive Officer), Debora Huisman-Leeser (Chief Creative Officer) en