ZAKELIJK NETWERKEN OP TOPNIVEAU IN DE VERSCHILLENDE CONCEPTEN

Facebook
Twitter
LinkedIn

FC Utrecht is al meer dan 50 jaar stevig verankerd in de Utrechtse samenleving en weet als geen ander hoe belangrijk het is om te investeren in die binding met de regio. Stadion Galgenwaard is de thuisbasis voor de FC Utrecht-supporters. Ook bedrijven weten hun weg naar het stadion te vinden. Inmiddels is de Business Club van FC Utrecht een zakelijk netwerk van formaat geworden. Meer dan 450 bedrijven hebben zich aangesloten bij dit zakelijke netwerk in het midden van Nederland.

Voetbal is de gemeenschappelijke passie voor veel Business Club Leden. Hoe geweldig is het om samen met anderen naar een mooie pot voetbal te kijken in een fantastische omgeving, waar het grote genieten op nummer 1 staat? Vanaf de Business Tribune, in een van de luxe lederen Business Seats, genieten van het spelletje of samen met collega’s of partners vanuit een van de 31 skyboxen kijken naar de prestaties op het veld. FC Utrecht biedt met de verschillende hospitalityruimtes een groot scala aan mogelijkheden met service op het allerhoogste niveau. In dit artikel komen drie ondernemers aan het woord en vertellen elk over een ander concept.

EIGEN SKYBOX EN THEMATISCHE SKYBOXEN

Op de vierde en vijfde verdieping van Stadion Galgenwaard bevinden zich de skyboxen. Bedrijven kunnen naar eigen inzicht en wensen de skybox in de stijl van het bedrijf inrichten. Bij thuiswedstrijden kan vanaf het eigen terras de wedstrijd gevolgd worden. Op werkdagen wordt de skybox ingezet voor zakelijke doeleinden.

Naast de mogelijkheid voor een eigen skybox kunnen Business Club Leden lid worden van een van de thematische skyboxen zoals de Impuls Lounge of de Build & Business Lounge. Deze thematische skyboxen hebben een eigen karakter, waarbij de gastheer of gastvrouw de verbindende schakel is tussen de aangesloten bedrijven.

Een bedrijf dat bewust voor een eigen skybox heeft gekozen is 4NG. 4NG is een ecosysteem, waarbinnen elk bureau een eigen cultuur en specialisme heeft. Sinds kort is 4NG onderdeel van Conclusion B.V., een multidisciplinaire dienstverlener, een ecosysteem van 28 bedrijven, op het gebied van Business Transformatie en IT Services, waarin 4NG het volledige domein Customer Experience claimt.

4NG pakt samen met bedrijven alle facetten van hun digitale klantreis aan, ongeacht waar de uitdaging ligt. Bjorn Kellerman: “Wij helpen bedrijven met hun digitale groei, doordat wij voor elk onderdeel van de digitale customer journey de juiste expertise kunnen leveren. Wij kijken naar de behoefte van de klant en stellen op basis daarvan een team samen dat perfect op onze klant afgestemd is. Van design tot development en beheer van platformen, gekoppeld aan andere onderdelen van de digitale backoffice. Dit noemen we onze Continuous Development programma’s.” 4NG is al jaren bezig om een skybox bij FC Utrecht te krijgen. Over het telefoontje van Joost Broerse met de mededeling dat Frans van Seumeren verhuisde naar een andere skybox en er een box vrijkwam, hoefde Kellerman niet lang na te denken. De deal was snel gesloten. Kellerman: “Wij hebben om diverse redenen voor een eigen skybox bij FC Utrecht gekozen. Conclusion B.V., waar wij een onderdeel van zijn, zit tegenover het stadion. Daarnaast ligt Stadion Galgenwaard heel centraal, midden in Nederland. Het is dé ideale plek om onze klanten te ontvangen, want die zitten door heel Nederland. Onze skybox biedt een beetje afleiding en is een plek om lol met elkaar te maken. Hier hoeven we het even niet over zaken te hebben, maar over de dingen die ons bezighouden. Wij gaan er niet per se heen om zaken te doen. Het is een leuke manier om andere Business Club Leden te leren kennen en een band met elkaar op te bouwen. Verder vinden we het heel belangrijk om onze collega’s uit de verschillende bedrijven een plek te bieden, waar ze elkaar buiten het werk om kunnen ontmoeten. FC Utrecht is een club waar je bij wilt horen. Wij geloven in hun manier van klantbenadering, de cultuur die ze uitdragen, het persoonlijke en het toegankelijke. Dit doen wij als 4NG ook richting onze klanten, maar ook naar onze medewerkers toe. De mens staat altijd centraal.”

Voor 4NG biedt de skybox tal van mogelijkheden. De focus ligt in eerste instantie op het plezier maken met elkaar en elkaar op een andere manier leren kennen. Kellerman: “Voor ons is authenticiteit belangrijk; wij bieden onze collega’s een plek aan waar ze zichzelf kunnen zijn. En dat willen we ook met onze skybox bij FC Utrecht realiseren: ‘Work hard, play hard’. Wij vinden het natuurlijk belangrijk om targets te halen, maar wij proberen dat te combineren met plezier. Met de skybox bieden we onze klanten en collega’s iets unieks aan op wedstrijddagen, maar ook op doordeweekse dagen willen we de skybox voor meetings gebruiken. Het is een inspirerende omgeving, zo’n skybox bij een voetbalveld: een omgeving waar nieuwe ideeën opkomen, verder ontwikkeld worden en uitgroeien.” Kellerman ziet mogelijkheden in de samenwerking met FC Utrecht en wil dat in de toekomst verder uitbouwen. “FC Utrecht kan goed voetballen, dat is zeker. Op diverse gebieden kan de club nog verder groeien. Wij hebben de capaciteit, de kunde en de specialismes in huis om FC Utrecht of andere organisaties daar verder bij te helpen. Niet voor niets staat op onze skybox: ‘We grow digital business’.”

EXECUTIVE LOUNGE

Op de derde verdieping in Stadion Galgenwaard vindt u de Executive Lounge. Aan een eigen tafel onder het genot van een luxueus driegangendiner met bijpassende wijnen in gesprek gaan met collega’s of zakenrelaties. Marco Verwoert, Directeur-Eigenaar van hét Ricoh Business Center, heeft als Utrechter een sterke binding met de Business Club van FC Utrecht. Hij heeft bewust voor de Executive Lounge gekozen. De meeste mensen kennen Ricoh van de afdrukmachines, printers en scanners. Daar is Ricoh groot mee geworden. Nog steeds zijn ze daarin marktleider in Nederland. 1 op de 4 machines in Nederland komt van Ricoh. Hét Ricoh Business Center, nu nog gevestigd in Amsterdam en met ingang van 1 januari ook in Breukelen te vinden, verzorgt voor Ricoh de distributie van hun producten en diensten. Maar ze doen meer. Verwoert: “Wij helpen bedrijven bij het optimaliseren en digitaliseren van hun administratieve logistieke processen. Ik vind het heel belangrijk dat bedrijven met zorg en aandacht naar hun medewerkers kijken. In onze huidige economie wordt steeds meer van mensen gevraagd. Er is een zwaar tekort aan personeel, de hele maatschappij staat onder druk. Door je processen te digitaliseren, verminder je de werkdruk en kunnen jouw medewerkers in diezelfde tijd veel meer werk verzetten. Een voorbeeld: Heel veel bedrijven verwerken duizenden facturen per jaar. Op veel administraties zitten medewerkers die deze facturen invoeren. Door implementatie van onze systemen worden inkomende facturen automatisch gekoppeld aan inkoopopdrachten om vervolgens verwerkt te worden in het boekhoudpakket. Dit zorgt ervoor dat het werk voor de medewerker interessanter wordt. Pas als er iets met de factuur aan de hand is, wordt er een beroep gedaan op de expertise van de medeweker. Naast leverancier van afdrukmachines, printers en scanners zijn wij dus digitale specialisten die bedrijven helpen hun processen te optimaliseren om zo het maximale uit hun personeel te halen.”

Voor Verwoert is aandacht en zorg voor zijn medewerkers en klanten heel belangrijk. Om service en kwaliteit te leveren, investeert hij in de opleiding van zijn accountmanagers. Verwoert: “Accountmanagement is een vak en dat vraagt om een zekere expertise. Onze accountmanagers komen elk jaar bij onze klanten op bezoek om te kijken of we de klant nog ergens mee kunnen helpen en te bekijken voor welke ontwikkelingen zij staan. Zij zijn oprecht geïnteresseerd in onze klanten. Bij Ricoh werken we vanuit het principe van de 5 c’s: communicatie, creativiteit, competentie, cohesie en complimenten geven. Onze accountmanagers werken daardoor vanuit hun hart met de 5 c’s in hun achterhoofd. Als er iets fout gaat, dan zoeken we samen naar een oplossing en gaan daarvoor een open gesprek aan. Dat dit werkt en gewaardeerd wordt, merken we aan de 30% aanwas van nieuwe klanten per jaar. Niet voor niets zijn we door Ricoh uitgeroepen tot ‘partner of the year” voor Nederland.”

Verwoert had twee redenen om opnieuw lid te worden van de Business Club van FC Utrecht. De belangrijkste reden is om als fan te genieten van voetbal en een leuke middag te beleven; de tweede reden is om bedrijven in het Utrechtse kennis te laten maken met de dienstverlening van hét Ricoh Business Center. Voor hem is het heel belangrijk om het aangename met het nuttige te verenigen. Verwoert: “Het netwerk van FC Utrecht biedt ons de mogelijkheid om een persoonlijke binding met een prospect of klant op te bouwen en ze beter te leren kennen en zij ons. Als ik met een van mijn medewerkers naar een klant ga om te vertellen wat wij voor hem kunnen betekenen, dan blijft het vaak bij een verkoopgesprek. Door de uitstraling van de Executive Lounge, de rust, de gastvrijheid en het onderlinge respect dat daar heerst, voelen onze klanten zich welkom. De ontvangst, de begeleiding door de gastvrouw, Rene Vermeend en Gert Kruys dragen daar zeker aan bij. Voor mij is die betrokkenheid heel belangrijk. Op wedstrijddagen voelt de Executive Lounge als mijn huis, waar ik mijn gasten ontvang. Het maakt niet uit waar mijn klanten vandaan komen. Iedereen is welkom en dat wederzijdse respect is goed voelbaar. Ik ben lid geworden, niet puur vanuit zakelijke motieven, maar met name als fan en die zakelijke laag komt er als beloning extra overheen.”

’T WED & WAARD LOUNGE

Het échte ‘Utregse’ gevoel vinden bedrijven in de ’t Wed & Waard Lounge op de tweede verdieping van Stadion Galgenwaard. Voor mkb’ers uit de regio Utrecht is dit een mooie omgeving om in een ontspannen sfeer met andere ondernemers te netwerken. V&V Careers is een mooi voorbeeld van een bedrijf dat bewust voor de ‘t Wed & Waard Lounge gekozen heeft. Het bedrijf uit Houten is 3,5 jaar geleden bij toeval ontstaan. Louis Verhoeven en Delano Vossen kennen elkaar al van vroeger, van de basisschooltijd. Daarna verloren ze elkaar enige tijd uit het oog. Op een zekere dag raakten ze in een supermarkt bij de kassa aan de praat. Beiden op dat moment net vader van een dochter (op dit moment hebben ze allebei twee dochters) gaven aan te willen ondernemen en dit pakten ze vanaf dat punt samen verder op. Vossen: “Door een gezamenlijke kennis zijn we in de accountancy terechtgekomen. Het werken in deze branche heeft veel voordelen; accountants geven heel duidelijk hun wensen aan en komen hun afspraken altijd na. Dat heeft voor een wat eenvoudiger start gezorgd. Op dit moment zijn we nog steeds actief in de accountancy, maar inmiddels richten we ons ook op HR-, Finance- en IT-functies in andere branches.”

V&V Careers onderscheidt zich van andere recruiters, omdat ze niet naar volume kijken, maar echt de tijd nemen om een band met kandidaten en bedrijven op te bouwen. Verhoeven: “We proberen onze kandidaten echt te leren kennen en dat gaat verder dan enkel het curriculum vitae. We hebben oprechte interesse in waar iemand vandaan komt, hoe hij of zij als persoon is, wat belangrijk voor die persoon is en welke wensen en doelen hij of zij heeft. Laatst sprak ik een kandidaat die niet meer op haar plek zat. Toevallig heeft zij ook twee dochters van dezelfde leeftijd als mijn dochters; er was dus gelijk een klik. Zij wist niet wat haar doelen waren, want daar had ze nog niet eerder over nagedacht. Ik heb haar hierbij kunnen helpen. Met onze ervaring lukt het om kandidaten te helpen bij deze belangrijke vraagstukken.”

Vossen: “Voor jonge mensen is de werk-privébalans steeds belangrijker geworden. Door het intensieve contact met onze kandidaten zien wij vrij snel waar iemand echt past en gelukkig kan worden. Daarnaast lukt het ons wel om een kandidaat snel aan de juiste tafel te krijgen, omdat we een breed scala aan opdrachtgevers hebben en deze ook goed kennen. En zien we niet direct een mogelijkheid, dan gaan we op zoek! We blijven in elk geval voortdurend in contact met de kandidaat. Wij kijken heel goed of de kandidaat bij een opdrachtgever past om te voorkomen dat de kandidaat binnen een jaar weer op zoek gaat naar een andere baan.” Verhoeven: “Wij doen er alles aan om te investeren in een langdurige samenwerking, zowel bij de mensen die bij ons werken, de kandidaten die wij spreken en bij onze opdrachtgevers. Onze opdrachtgevers vinden onze werkwijze duidelijk, open en transparant. Wij komen onze afspraken na en benoemen de dingen, gewoon zoals ze zijn.”

De oprichters van V&V Careers komen allebei uit de buurt van Utrecht. Louis was als klein jongetje al fan van FC Utrecht. Toen hij 8 jaar was, ging hij voor het eerst naar de bekerwedstrijd tegen Excelsior. De halve omhaal van Dirk Kuyt in de mist kan hij zich nog goed herinneren. Sinds dit seizoen is V&V Careers lid van de Business Club. Vossen: “Op advies van Tommie van Alphen hebben we voor de ’t Wed & Waard Lounge gekozen, omdat hier de meeste ondernemers bij elkaar komen. In de ’t Wed & Waard Lounge is het gezellig en je praat gemakkelijk met elkaar. Daarnaast komen er veel jonge ondernemers en is het ook een uitermate geschikte plek om klanten mee naartoe te nemen.”

Verhoeven: “Door deel te nemen aan de events van de Business Club werken we direct aan onze zichtbaarheid. We zien het als een goede aanvulling op het ondernemen, zeker voor ondernemers uit de regio Utrecht. Ondernemers uit de regio kunnen zich op deze manier goed versterken.” Vossen: “Het lidmaatschap van de Business Club van FC Utrecht is dus niet alleen leuk, maar op zakelijk niveau brengt het ook wat. Heel positief vinden wij de manier waarop het team van FC Utrecht met ons als ondernemer meedenkt. Ze doen er alles aan om ons in contact te brengen met ondernemers waar wij iets voor kunnen betekenen. Vanaf het begin hebben we ons welkom gevoeld en weten we wat we aan FC Utrecht hebben. De Business Club van FC Utrecht is in alle opzichten een echte aanrader voor bedrijven uit de regio Utrecht!”

MOGELIJKHEDEN

Uit de verhalen van deze drie bedrijven wordt duidelijk dat FC Utrecht voor iedere ondernemer een passend hospitalityconcept, passend bij hun behoefte, aan kan bieden. Daarnaast zijn er verschillende mogelijkheden om aan de zichtbaarheid te werken door middel van de ON en OFF TV LED-boarding, de immense videowalls of door sponsor te zijn van de wedstrijd, aanvoerdersband of wedstrijdbal. Verder biedt FC Utrecht diverse partnershipmogelijkheden aan. Voor meer informatie over de mogelijkheden kan contact opgenomen worden met het team Partnerships van FC Utrecht, business@fcutrecht.nl.

DHL: MEER DAN LOGISTIEK ALLEEN

Martijn Kleij, Vice President Marketing & Retail neemt ons mee in de wereld van DHL, de logistieke partner van FC Utrecht. “We hebben er eigenlijk