BUSINESS DEVELOPMENT MANAGER CLAIRE VAN DIJK:HÉT GEZICHT VANT-MOBILE BIJ FC UTRECHT

Facebook
Twitter
LinkedIn

Claire van Dijk is sinds november 2022 hét gezicht en de verbindende schakel tussen T-Mobile en FC Utrecht. T-Mobile wil bedrijven ervan overtuigen dat T-Mobile een inspirerende, innovatieve Nederlandse organisatie is die de ondernemer verder kan helpen, niet alleen op het gebied van connectiviteit, maar ook in het verbinden van de verschillende bedrijven met elkaar.

Claire van Dijk stelt zich graag aan de leden van de Business Club voor. “Mijn naam is Claire van Dijk, 35 jaar oud. Ik woon samen met mijn man en dochter in Voorburg. Niet om de hoek, maar dat maakt me niet uit, want voor FC Utrecht reis ik graag op en neer. Verder word ik erg enthousiast van een potje voetbal. Zo’n 13 jaar ben ik nu met voetbal bezig; eerst op het veld, nu vooral in de zaal en met het 7 tegen 7-spelletje. Vol energie ga ik bij FC Utrecht aan de slag als Business Development Manager voor de partnerships van T-Mobile. Inmiddels werk ik 12 jaar bij T-Mobile, waar ik verschillende commerciële rollen vervuld heb. Verbinden en het leggen van contacten zijn me op het lijf geschreven. Op die manier kan ik echt iets bijdragen aan de organisaties die ik door de jaren heen heb leren kennen. Na de geboorte van onze dochter heb ik er bewust voor gekozen om iets te doen waar ik veel energie van krijg en te doen wat ik leuk vind: de combinatie van sport en netwerken, nieuwe mensen leren kennen, gecombineerd met sales. Dat commerciële deel van mijn werk vind ik geweldig. Ontdekken waar de kansen liggen en mogelijkheden creëren voor onze salesafdeling. Kortom: ik wil voor de lange termijn iets neerzetten, waar we als T-Mobile trots op kunnen zijn.”

T-MOBILE EN FC UTRECHT

Het partnership van T-Mobile gaat verder dan het hebben van een logo op het shirt, een skybox en een eigen Innovation Center in het stadion. T-Mobile is een partij die meedenkt met FC Utrecht en verschillende projecten faciliteert, zoals het Innovatieplatform FC Utrecht Next. Van Dijk: “Samen met FC Utrecht werken we aan diverse innovatieve ontwikkelingen in en rondom het stadion. Neem bijvoorbeeld Feelee. Daar hebben we FC Utrecht mee in contact gebracht. Het is een app voor jongeren die ervoor zorgt dat zij hun emoties beter begrijpen.

Feelee heeft onlangs haar debuut gemaakt bij de FC Utrecht Academie en deze innovatie is nu genomineerd voor het Eredivisie Maatschappelijk Project van het jaar. Maar er is meer. FC Utrecht heeft de wens geuit om in een aantal activiteiten samen op te trekken. Samen met Joost Broerse hebben we de Business Club in kaart gebracht en gekeken naar de verschillende soorten bedrijven. Mijn doel is om de bedrijven van de Business Club te leren kennen. In deze gesprekken wil ik echt contact maken met de bedrijven en begrijpen waar ze mee bezig zijn. Op den duur kan ik duidelijk maken wat wij als T-Mobile doen en waar wij kunnen helpen. Bedrijven kunnen bijvoorbeeld een connectiviteitscheck-up laten doen.”Wouter De Kleyn, communications manager bij T-Mobile, vult aan. “Het is voor bedrijven heel zinvol om eenmaal in de vijf jaar een check-up uit te laten voeren. Op technologisch gebied gaan de ontwikkelingen razendsnel en zitten we in een stroomversnelling. Wat gisteren innovatief was, is morgen alweer achterhaald. In de afgelopen vijf jaar zijn er talloze nieuwe mogelijkheden bijgekomen. Tijdens zo’n check-up willen we bedrijven laten zien hoeveel tijdwinst er behaald kan worden en hoe technologie de slagkracht van bedrijven verbetert en kostenbesparend kunnen werken.” T-Mobile komt de komende maanden met diverse acties voor de Business Club van FC Utrecht. De Kleyn: “De Eindbaasactie was weer een groot succes. Thijs Bakx van Qeet catering en locaties had samen met vrienden, familie en collega’s de dag van zijn leven. We hebben alle deelnemers aan de Eindbaasactie voor de wedstrijd FC Utrecht – FC Emmen uitgenodigd. We werken nu aan een nieuwe versie van de FC Utrecht business deal voor bedrijven die overstappen naar mobiele telefonie van T-Mobile. En daarnaast willen wij graag in contact komen met bedrijven uit de Business Club. Die rol is Claire op het lijf geschreven.”

KENNISMAKING

Claire van Dijk bezoekt sinds november alle events van de Business Club en is bij alle thuiswedstrijden van FC Utrecht in de skybox te vinden. Haar rol in de skybox is die van gastvrouw. Van Dijk: “Deze rol wil ik nog verder uitbouwen. Ik ben verantwoordelijk voor de uitnodigingen, ontvang onze gasten en breng ze in contact met elkaar. Daarnaast zijn we van plan om een netwerkontbijt te organiseren rondom een specifiek thema. Voor september staat er een inloopsessie gepland bij onze business consultant Hans van den Ham in het Innovation Center in stadion Galgenwaard. Geïnteresseerden kunnen zich nu al aanmelden bij mij, Claire.van.dijk@t-mobile.nl.”

11 vragen aan GASSAN

Voor onze vaste rubriek ’11 vragen aan…’ gaan we dit keer in gesprek met Benno Leeser (Chief Executive Officer), Debora Huisman-Leeser (Chief Creative Officer) en

DÉ PLEK VOOR JONGE ONDERNEMERS

FC Utrecht staat midden in de maatschappij en kent veel mogelijkheden voor het zakelijk landschap. In het business netwerk ontbrak er eigenlijk één aspect, namelijk